امضای تفاهمنامه همکاری "گروه مالی مهرگان" و "شرکت ملی انفورماتیک"

تفاهمنامه همکاری "گروه مالی مهرگان" و "شرکت ملی انفورماتیک" امضا شد.

به گزارش صدای بورس،گروه مالی مهرگان و شرکت ملی انفورماتیک، بازوی اجرایی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، طی مراسمی که با حضور برخی اعضای هیات مدیره و مدیران ارشد دو طرف برگزار شد؛ تفاهمنامه‌ای را در راستای انجام همکاری‌های مشترک در حوزه فین‌تک، توسعه نوآوری و سرمایه‌گذاری‌های مشترک در حوزه‌های مختلف به امضا رساندند.

تفاهمنامه همکاری گروه مالی مهرگان و شرکت ملی انفورماتیک با هدف استفاده از ظرفیت‌ها، توانایی‌ها و امکانات طرفین و بهره‌مندی مستمر از خرد جمعی و انجام همکاری‌های مشترک منعقد شده است.

هم‌افزایی گروه مالی مهرگان با برخورداری از پتانسیل‌های منحصر به فرد در بازار سرمایه و گروه ملی انفورماتیک با اتکا به اختیارات نظارتی و حاکمیتی محول شده از سوی بانک مرکزی در حوزه فناوری‌های نوین در صنعت بانکداری و پرداخت الکترونیکی می‌تواند زمینه‌ساز اقدامات قابل توجهی در راستای بهبود ظرفیت‌های موجود و تقویت ارتباط بازار پول و بازار سرمایه شود.

استخراج زمینه‌های همکاری و تدوین نقشه راه همکاری‌های مشترک، بهره‌مند شدن طرفین از منابع و امکانات سخت‌افزاری، نرم‌افزاری، پژوهشی، تجربی، کارگاهی و غیره، ارایه خدمات مشاوره‌ای و فنی به یکدیگر در راستای مفاد تفاهمنامه به منظور استخراج زمینه‌های فعالیت مشترک و تدوین طرح کسب و کار بر اساس مطالعات بازار از مهم‌ترین مفاد این تفاهمنامه است.

ارتباط و انتقال تجربیات، توانایی و دانش میان این دو شرکت در جهت افزایش توانایی‎های علمی و عملی طرفین و همچنین همکاری پژوهشی در قالب طرح‌های تحقیقاتی مشترک مصوب طرفین، از دیگر بندهای مهم این تفاهمنامه محسوب می‌شود. از سایر محورهای همکاری مقرر شده فی مابین گروه مالی مهرگان و شرکت ملی انفورماتیک می‌توان به بهره‌مند شدن دو طرف از منابع همکاری‌های پژوهشی نیز اشاره کرد.

اهم اقدامات این تفاهمنامه را باید توافقاتی در خصوص همکاری‌های مشترک در حوزه فین تک و نوآوری در حوزه‌های پولی و مالی مبتنی بر فناوری‌های نوین دانست.براساس تفاهمنامه گروه مالی مهرگان و شرکت ملی انفورماتیک شناسایی گزینه‌های سرمایه‌گذاری مشترک و کمک به توسعه در جهت هم‌افزایی بازار پول و بازار سرمایه یکی از مهم‌ترین اهداف همکاری‌های دوجانبه است.

امضای تفاهمنامه همکاری "گروه مالی مهرگان" و "شرکت ملی انفورماتیک"

کد خبر 503988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =